Köpvillkor

C2 Vertical Safety AB
Börjegatan 78
752 29 Uppsala
Orgnr: 556594-2595

Köpvillkor

Beställning:
En beställning på C2 Shop är genomförd i det ögonblick du bekräftar köpet och erhåller en orderbekräftelse från oss. Om du inte erhåller en orderbekräftelse bör du kontakta oss på info@c2safety.com eller telefon 018-677990 för att kontrollera att din beställning har mottagits av oss.

Fraktkostnad:
Vid betalning med Klarna och Dibs (kortbetalning) är det fraktfritt vid order över 399kr ink moms.
Vid 30 dagars faktura betalning (gäller endast för företagskunder) är det fraktfritt vid order över 5000kr ink moms.
Vid order under fraktfri gräns tillkommer fraktkostnad på 75kr ink moms.
Vid order med upp till 3 st Buff produkter skickas om möjligt ordern med brev och kostar 38kr ink moms.

Leveransvillkor:
Leverans sker via DHL eller DHL Service Point. Ange mobilnr i kassan för att få SMS-avisering om ordern ska skickas med DHL Service Point och hämtas ut vid närmsta uthämtningsställe.
C2 levererar endast inom Sverige.

Leveranstid:
Orderns beräknade leveranstid anges i orderbekräftelsen. När ordern har skickats från C2 är leveranstiden oftast 1-3 vardagar.

Betalningsvillkor:
Fakturabetalning sker via Klarna Faktura, fakturaavgift 39kr ink moms.
Betalning med Klarna Konto är kostnadsfritt.
Klarnas betalningsvillkor: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/31480/sv_se/invoice/39
Vid kortbetalning samarbetar vi med DIBS Payment Services AB, vi accepterar betalkorten Visa och Mastercard och dessa betalningssätt är helt kostnadsfria.
Företagskunder kan välja 30 dagars fakturabetalning som är kostnadsfritt. Kreditprövning kommer att ske vid betalning via Faktura 30 dagar och C2 förbehåller sig rätten att neka fakturabetalning.

Garanti:
C2 tillämpar de garantier som tillverkarna av produkterna ställer ut. Garanti gäller mot fabrikationsfel och ej normalt slitage. Garantin gäller ifrån datum för köpet och kvitto skall bifogas vid ett garantiärende.

Prisinformation:
I kundvagnen går det att välja om priserna ska visas med eller utan moms. Priset för produkterna anges i orderbekräftelsen. C2 reserverar sig för eventuella tryckfel.
För det fall C2 drabbas av ökade kostnader till följd av tullavgifter, skatter och/eller andra offentliga avgifter eller pålagor, har C2 rätt att justera priset för Produkterna i motsvarande mån.

Returer och byten:
Som konsument har du alltid 14 dagars ångerrätt och bytesrätt när du handlar hos oss. Det innebär att du kan returnera varorna inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket. Returer är endast giltigt vid obruten förpackning.

För att göra en retur börja med att kontakta C2 Kundtjänst på info@c2safety.com eller ring 018-677990 för att få en fraktsedel och ett returformulär som du ska skicka med i returen. Vid ångerköp och byte betalar du returfrakten på 75kr ink moms. Frakten dras av från varuvärdet vid återbetalningen som sker när returen har levererats till C2.
Om du önskar byta varan till en annan får du lägga en ny beställning på den vara du vill byta till. Du betalar den nya beställningen som vanligt och du får en återbetalning när returen av den varan du inte vill ha har levererats till C2.

Återbetalning vid Klarna fakturaköp:
Om du inte har betalat och fakturan riskerar att löpa ut under behandlingstiden är det bra om du:
1. betalar den så länge, eller
2. loggar in på Klarna.se och skjuter på förfallodatumet, alternativt
3. ringer Klarna på 08 - 120 120 10 och ber dem flytta förfallodatumet.
Din faktura kommer antingen att makuleras eller så återbetalas pengarna av Klarna. I så fall blir du kontaktad av Klarna.

Återbetalning vid kortköp:
Om du betalat med kort så kommer Dibs att kreditera retursumman på ditt kort så fort vi har mottagit och behandlat din retur.

Återbetalning vid 30 dagars fakturaköp:
Om du betalat med 30 dagars faktura så kommer C2 att skicka en kredit på retursumman så fort vi har mottagit och behandlat din retur.

Reklamation:
Gör så här för att anmäla ett reklamationsärende:
1. Klicka här för att komma till reklamationsformuläret.
2. Fyll i formuläret med alla uppgifter. Kryssa i retursedel så mailar vi en retursedel för att skicka tillbaka varan på vår bekostnad.
3. När du är klar och skickat informationen får du ett referensnummer och instruktioner om vart du skall skicka den felaktiga produkten.
4. Sedan kan du följa processen med reklamationen direkt här på webben.

Outhämtade paket:
I fall där paket inte hämtas ut på uthämtningsstället debiteras C2 en avgift av våra leveranspartners för frakt till uthämtningsstället och tillbaka, samt en administrativ avgift. För denna kostnad, samt administrativa kostnader för den hantering detta orsakar C2, debiterar vi kunden 249kr ink moms per outhämtat paket. Det är därför alltid billigare och bättre att hämta ut paketet och skicka tillbaka det till oss om man inte önskar varan/varorna.

Bli kund:
Här kan du ansöka om att bli företagskund eller återförsäljare till C2.